Lanceren met impact

Wij bieden expertise om uw go-to-market resultaten en investeringsrendement te maximaliseren. Onze unieke methodologie begeleidt u door een systematische aanpak naar

  • Een onderscheidende marktpositionering
  • Snelle klantenwerving
  • Optimale klantbeleving

Of u nu behoefte heeft aan een duidelijke strategie, een vlotte uitvoering of beide: dit traject is ontwikkeld om uw doelen te bereiken en consistentie te waarborgen. Van go-to-market tot het uitrollen van de lancering, u bepaalt de scope. Wij zorgen ervoor dat het effectief wordt geïmplementeerd.

Specifieke sectorexpertise

  • Consumenten- en luxegoederen
  • Culturele instellingen
  • Horeca & toerisme
  • Voedings- en drankenindustrie

Onze strategische lanceringsaanpak

Ons bewezen model beperkt implementatierisico en biedt een uitgebreide, actiegerichte roadmap voor optimale marktpenetratie. 

1 – Ambitie & doelstellingen

Waarom deze lancering en wat kan het opleveren? 

  • Strategische kick-offsessie

  • KPI-framework

  • Initiële planning met mijlpalen

2 – Klanteninzichten

Wie willen we bereiken en aantrekken? Wat kenmerkt en drijft hen?

  • 3 workshops klanteninzichten

  • Personabeschrijvingen

  • Customer journey per persona

  • Content & kanalen plan met prioriteiten

3 – Waardepropositie & merkbelofte

Wat beloven we? Wat maakt ons onweerstaanbaar en anders?

  • Waardepropositie

  • Merkbelofte & berichtgevingsframework

4 – Marktpositionering

Welke ruimte claimen we in de markt? Waarmee onderscheiden we ons?

  • Positioneringsmatrix

  • Concurrentie- en trendanalyse

5 – Merkidentiteit

Wat is de visuele identiteit? Wat is de toon? Wat is de merkervaring?

  • Creatief voorstel (logo, look & feel, toon, kleuren, fotografiestijl, visuele templates)
  • Definitieve merkrichtlijnen (visueel en qua toon)

6 – Go-to-market roadmap

Hoe rollen we de lancering gefaseerd uit? Hoe meten we succes?

  • Go-to-market-routekaart
  • Contentformaten en kanaalplanning
  • Prestatiemetingen en evaluatiekader


Klaar om uw go-to-market strategie te bespreken? 

Frank Aernout, éénzéé productions

Dankzij exCit kregen we eindelijk overzicht en richting. We gingen van een vaag idee naar een concreet plan én 100x meer websiteverkeer in twee maanden.

Steven De Backer, Afriwise

Onze positionering zat muurvast. Door met exCit te werken vonden we niet alleen onze kernboodschap terug, maar ook een verhaal dat onze hele organisatie verbindt. Een zeer waardevolle ervaring!


Caroline Goddaer en Raf Coppens, Mobile Liquor Store

Strategisch, creatief én doordacht. We kregen zichtbaarheid, een stijl die bij ons past en resultaat vanaf week één.


Dennis Mariën, Kindred Belgium

Sterk commercieel inzicht en veel enthousiasme. exCit werkt nauw samen met partners en reclamebureaus voor maximaal rendement.