Hypertargeting, een must!

Hypertargeting is een marketingmethode waarbij advertenties en communicatie zeer nauwkeurig gericht worden op zeer specifieke subdoelgroepen, gebaseerd op gedetailleerde gegevens en kenmerken van die doelgroepen.
Hypertargeting laat je toe om met uiterste precisie jouw ideale klanten te bereiken, met gepersonaliseerde -en bijgevolg zeer relevante- boodschappen, precies waar zij zich bevinden.
Hoe doe je dat dan, die hypertargeting?
- Bouw eerst en vooral zeer gedetailleerde klantprofielen op (definieer personas);
- Breng de klantenreis (customer journey) van deze personas in kaart;
- Vertaal de klantenreis ook door naar content en kanalen die relevant zijn voor elke stap van de klantenreis voor elk specifiek profiel;
- Scoor welke content op welk moment in de klantenreis de grootste positieve impact kan hebben en bepaal zo prioriteiten voor contentcreatie;
- Creëer daarna specifieke content voor elk profiel;
- Test, evalueer en optimaliseer verschillende boodschappen voor de verschillende doelgroepen.
Waarom is het zinvol om zo precies te targeten?
- Directe kostenbesparing doordat je geen geld spendeert aan irrelevante doelgroepen
- Hogere conversiecijfers doordat je zeer relevant bent voor de bereikte doelgroepen
- Kwalitatievere leadgeneratie doordat de bereikte doelgroepen vatbaarder zijn voor jouw producten of dienstverlening
- Sterkere merkpositie en betere bedrijfsreputatie door relevante communicatie
- Data-gedreven en accuratere klantinzichten die helpen bij strategische beslissingen
Voor de ambitieuze ondernemer die voorop wil blijven lopen in een competitieve markt is hypertargeting echt niet langer een keuze, maar een noodzaak.